Venuu valjastaa omia some-kanaviaan yksittäisten tilantarjoajien näkyvyyden ja varauksien lisäämiseen. Marraskuussa 2015 Venuu nosti Secret Spotin rennon ja surffihenkisen kokous- ja juhlatilan esiin Facebookissa ja Instagramissa – tulokset olivat huikeat.
Tilanne: uusi upea tila, joka kaipasi lisää asiakkaita ja tunnettuutta
Secret Spot avasi marraskuussa 2015 uuden kokous- ja juhlatilan White Sand Loungen Pohjoiselle Rautatiekadulle Kamppiin. Kohderyhmänä Secret Spot tavoittelee kokous- ja juhlajärjestäjiä, sillä kukapa ei haluaisi kokoustaa tai juhlia paratiisissa valkoisen hiekan keskellä.
Secret Spot liittyi heti alkutaipaleellaan Venuu.fi:hi ja halusi kasvattaa tilansa asiakasvirtaa ja tunnettuutta tavallista nopeammin ja isommin, joten käännyttiin sosiaalisen median puoleen.
Ratkaisu: Facebook- ja Instagram-nostot Secret Spotista Venuun kanaviin
Some tavoittaa potentiaalisia asiakkaita helposti ja tehokkaasti. Venuun Facebook-sivuilla on lähes 3 600 tykkääjää ja Instagramissa 234 seuraajaa (tilanne 18.2.2016). Suurin osa näistä seuraajista on nuoria aikuisia sekä kiinnostuneita uusista kokous- ja juhlapaikoista. Toisin sanoen potentiaalisia asiakkaita Secret Spotille.
White Sand Loungen nosto tehtiin keskellä pimeintä marraskuuta, joten se kiinnitti aurinkoisilla kuvillaan paljon huomiota. Hyvät valokuvat ovatkin tärkeä osa some-markkinointia, sillä laadukkaat kuvat kiinnittävät ihmisten huomion. Videot ovat nousseet viimeisen vuoden aikana kuviakin koukuttavammaksi ja tehokkaammaksi sisällöksi. Venuultakin löytyy tarvittaessa raudanlujaa osaamista videoiden tuottamiseen.
Hyvien kuvien lisäksi nostoa varten hiottiin statusteksti, joka resonoi yleisölle. Venuun tyyliin kuuluu rentous ja hauskuus sekä näkemys siitä, minkälainen sisältö kanavissa kerää huomiota.
Tulokset: Laaja näkyvyys, paljon kiinnostusta ja realisoituneita kauppoja
White Sand Loungesta tehdystä Facebook-nostosta tykkäsi 54 Facebook-käyttäjää, se tavoitti yhteensä lähes 11 300 ihmistä ja statuksessa ollutta linkkiä Secret Spotin Venuu-profiiliin klikkasi noin 200 potentiaalista asiakasta. Lisäksi kampanja tuotti ison kasan tarjouspyyntöjä, joista kaksi johti lyhyen ajan sisällä toteutuneeseen kauppaan. Päivitys siis todella saavutti tavoitteensa ja maksoi itsensä lyhyessä ajassa moninkertaisesti takaisin.
"Facebook on meille ehdottoman tärkeä kanava ja Venuun verkostot olivat niin kattavat, että Facebook-nosto tuntui luontevalta. Nosto tosiaan tavoitti meille tärkeitä kohderyhmiä, joten meidän näkökulmasta se toimi hyvin. Tällä hetkellä tarjouspyyntöjä tulee Venuun kautta päivittäin, eli tietoisuuttaa paikasta ollaan saatu nostettua." kertoo Simo Ikonen Secret Spotilta.
Some-nostojen 4 vahvuutta:
1. Nopeus: Päätöksestä liveksi jopa päivässä
2. Helppous: Ei vaadi tilan tarjoajalta mitään lisämateriaaleja
3. Edullisuus: Some-nostojen hinnat pidetty erittäin maltillisina
4. Tulokset: Laajaa näkyvyyttä ja konkreettisia hyötyjä
Haluatko sinäkin tilasi esille Venuun Facebookiin ja Instagramiin? Sehän onnistuu! Kysy lisää edullisista vaihtoehdoista.
Lue seuraavaksi:
Roba Lounge: Näin uusi tila hyötyi Venuusta
Teatterimuseo: Huikea määrä tilaisuuksia Venuun kautta
5 + 1 vinkkiä, miten saat enemmän asiakkaita Venuun avulla