Ammottaako tapahtumatilasi tyhjänä kaiken aikaa? Pienellä Venuu-profiilin viilauksella voit tuoda tilasi tilanetsijöiden tietoon, ja kasvattaa samalla kävijämääriäsi. Näin se käy:

Venuu.fi

1. Paljon arvosteluja = parempi näkyvyys

Mitä enemmän tilallasi on arvosteluja, sitä paremmin se näkyy Venuun haussa. Kumppanitiimi lähettää toteutuneiden tilaisuuksien pitäneille asiakkaille linkin arvostelun jättämistä varten, mutta voit onnistuneiden tilaisuuksienkin aikana vinkata asiakkaille, että käyvät jättämässä tilastasi jälkikäteen arvostelun.

Suosittelun voimaa ei pidä aliarvioida! Onnistuneet kokemukset ja julkiset kehut vakuuttavat monia kääntymään tilasi puoleen.

2. Pidä tilan tiedot ajan tasalla

Tiedot tilastasi on tärkeää pitää ajan tasalla. Moni asiakas innostuu lähettämään kyselyn kun he tietävät tilan olevan heille sopiva ehdokas, Venuu-profiilin tiedot ovat tällöin avainasemassa.

Hyvin ylläpidetty profiili vakuuttaa myös asiakkaat siitä, että kyseessä on laadukas ja luotettava tila, johon voi rohkeasti olla yhteydessä. Tyhjä tai epämääräinen profiili ei herätä luottamusta.

Erityisesti kohdat “tapahtumatyypit” ja “palvelut ja puitteet” on hyvä täyttää, sillä nämä vaikuttavat olennaisesti tilan löytymiseen Venuun haussa.

Kahvila & juhlatila Tarvaspää

3. Hyvä esittelyteksti on kaiken A ja O

Pidä esittelyteksti tiiviinä ja informatiivisena ja välttele laveita yleisesittelyjä. Kerro asiakkaalle, mikä tekee juuri sinun tilastasi erityisen ja upean.

Mainitse ainakin nämä asiat:

  • Tilan nimi muutamaan kertaan, jolloin hakukoneet löytävät tilasi paremmin
  • Tarkat hintatiedot (esim. valmiiden hintapakettien muodossa)
  • Mihin kellonaikaan tila on vuokrattavissa? Mihin asti tilassa saa olla?
  • Miten tilaan pääsee? Onko hyvät julkiset yhteydet? Onko parkkipaikkoja?
  • Muut tilan vuokraamista edistävät asiat. Esimerkiksi vuokrataanko tilaa yritys- vai yksityisasiakkaille vai molemmille? Onko tilassa majoitusmahdollisuus? Löytyykö äänentoistolaitteet tai valaistustekniikka? Onko mahdollista ostaa lisäpalveluja?
  • Millaisia tapahtumia tilassa voisi järjestää: urbaanit häät, rennot synttärit, vaikuttavan seminaarin? Laita asiakkaan haaveet liikkeelle.
  • Huomaa, että tekstissä ei saa olla linkkejä tilan omille verkkosivuille tai puhelinnumeroa suoria varauksia varten.

Jos et aivan tiedä, miten toisit tilan ainutlaatuisuuden parhaiten esille, voit kysyä meiltä vinkkejä!

Rupla

4. Hyvät kuvat ja pohjapiirros tilasta

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Varmista siis, että tilan kuvat ovat laadukkaat ja antavat asiakkaalle todenmukaisen kuvan tilasta. Vanhat ja huonolaatuiset kuvat saavat tilan näyttämään epäluotettavalta ja epäkiinnostavalta.

Profiilin kuvat olisi hyvä päivittää parin vuoden välein, ja erityisesti silloin jos tilassa on tehty remonttia. Kuvia on hyvä olla ainakin 5-7, mutta vältä kymmenien kuvien lisäämistä, varsinkin jos seassa on kuvitus- ja fiiliskuvia, jotka eivät esitä tilaa itseään.

Jos tilasta on olemassa pohjapiirros, kannattaa se lisätä profiilin kuviin. Pohjapiirros auttaa asiakkaita hahmottamaan tilan paremmin.

Muista! Tilakuvaajan saat Venuun kautta yhteistyöhintaan, ethän unohda myöskään 3D-esittelyitä!

Pohjapiirrustus

5. Varauskalenteri

Yhteensopivan kalenterin (mm. Google, Outlook tai Checkfront) tuominen Venuun profiilin onnistuu helposti yhdellä linkillä. Kopioi omasta varauskalenteristanne ical-linkki profiilitietoihin Venuussa.

Huom! Kalenterin tuominen jakaa vain tiedon siitä, onko tila tiettynä ajankohtana vapaana vai varattu. Kalenterin jakaminen ei tuo mitään tapahtuman tietoja, tekstejä tai vanhoja varauksia muiden nähtäväksi. Katso kuvalliset ohjeet.

Kokoustilat Helsinki

+ Hanki ekstranäkyvyyttä Venuun markkinointikanavissa

Venuun omista markkinointikanavista on mahdollista ostaa näkyvyyttä haluamalleen Venuu-profiilille. Näin saat Venuun suulla ja osaavan markkinointitiimin tuottaman suosituksen omasta tilaprofiilistasi.

Lisänäkyvyyttä voi ostaa näistä Venuun markkinointikanavista:

  • Uutiskirje: kerran viikossa 40 000 vastaanottajalle lähtevä sähköpostiuutiskirje esittelee tapahtuma-alan trendejä, vinkkejä ja 8-10 tapahtuma-alan toimijaa tietyn teeman alta – sinä voit olla yksi näistä toimijoista.
  • Automatisoidut sähköpostiviestit: Kohdennettu sähköpostiviesti, joka lähtee automaattisesti aina kun uusi asiakas alkaa järjestää tietyn tyypin tapahtumaa Venuun kautta (mm. häät, pikkujoulut, yritysjuhlat). Viestit tavoittavat kuumimmat tapahtumaa järjestävät liidit, joilla on jo ostohousut jalassa.
  • Blogipostaukset eli top-listaukset: Venuu esittelee blogissaan joka kuukausi 10 tapahtumatoimijaa ajankohtaisen teeman alta vinkkimuodossa.
  • Somepostaus: Venuun Facebook- ja Instagram-sivuille voi ostaa omaa Venuu-profiiliaan esittelevän postauksen, arvonnan, tai muun julkaisun.

Venuun markkinoinnin ammattilaiset tuottavat mahdollisimman toimivat sisällöt profiilisi perusteella avaimet käteen -periaatteella. Niin helppoa!


Kaipaatko lisätietoja Venuu-näkyvyytesi kasvattamiseksi?

Venuu-profiilien kehittämisessä sinua jeesaa Venuun kumppanitiimi, lisänäkyvyysasioissa käänny myynnin puoleen: myynti@venuu.fi