Venuu.fi:n keskustelu- ja raportointisivuilla on uusi ominaisuus, joka mahdollistaa kyselyille muun tilanteen ilmoittamisen. Uudistuksella halutaan helpottaa raportointihaasteita tuplakyselyissä sekä muissa poikkeustilanteissa, joissa normaali raportointi ei ole mahdollista. Ominaisuus näkyy uutena “Ilmoita muu tilanne” -painikkeena.

Uusi omainaisuus Venuussa: Ilmoita muu tilanne

Ilmoita muu tilanne -ominaisuutta voi käyttää neljässä eri tilanteessa:

1. Asiakas tekee yhdestä tilaisuudesta useamman kyselyn

Jos asiakas tekee samasta tilaisuudesta useamman yhteydenoton, riittää, että keskustelu käydään yhdessä viestiketjussa. Tuplakysely syntyy, jos asiakas lähettää samasta tilaisuudesta useamman kyselyn tai lähettää sekä kyselyn että katsoo puhelinnumeron.

Toimi näin:

  • Vastaa asiakkaalle yhteen kyselyyn ja päivitä sen tilanne normaalisti.
  • Raportoi muut kyselyt ilmoittamalla muu tilanne ja valitsemalla “Asiakkaalle on vastattu toisessa keskustelussa”.
  • Tämän valinnan jälkeen tuplakyselyyn ei tarvitse enää erikseen vastata.

2. Tilaisuus on raportoitu toteutuneeksi toisessa viestiketjussa

Mikäli asiakas on ollut useampaan kertaan yhteydessä samaan tilaisuuteen liittyen, riittää, että ainoastaan yksi keskustelu raportoidaan toteutuneeksi. Jos myyntisummat raportoidaan kahteen eri viestiketjuun, Venuulta lähtee automaattisesti kaksi eri laskua samasta tilaisuudesta.

Päivitä siis varaus ja sen myynti vain yhteen keskusteluun. Ylimääräiset yhteydenotot voi ilmoittaa “Tilaisuus on jo raportoitu toteutuneeksi toisessa keskustelussa”.

IlmoitaMuuTilanne3

3. Yhteydenotto on asiaton tai roskapostia

Jos Venuun kautta tuleva yhteydenotto ei ole kysely, viestin voi merkitä asiattomaksi tai roskapostiksi.

Asiattomalla kyselyllä tarkoitetaan yhteydenottoa, joka esimerkiksi viittaa laittoman tilaisuuden järjestämiseen (mm. alaikäisten juhlat). Jos kysely on mainos tai muu spam-viesti, voit merkitä senkin tätä kautta roskapostiksi.

Huom! Jos kysely on relevantti ja muodoltaan asiallinen, mutta et syystä tai toisesta pysty ottamaan tilaisuutta vastaan, vastaathan silti asiakkaalle normaalisti. Tarkistamme ilmoitukset säännöllisesti.

4. Tilaisuutta ei voi raportoida normaalisti tai mikään muista vaihdoista ei ole sopiva

Neljäntenä vaihtoehtona on avoin vaihtoehto “Muu tilanne, mikä?”. Tätä vaihtoehtoa voi käyttää esimerkiksi tilanteissa, joissa pidetty tapahtuma on ollut hyväntekeväisyystilaisuus ja tila on annettu kokonaan ilmaiseksi asiakkaan käyttöön.

Kun valitset “Muu tilanne, mikä” -vaihtoehdon, kuvaile tilanne tekstikenttään lyhyesti.

Huom! Jos tilaisuus on toteutunut tai toteutumassa ja siihen kuuluu Venuun sopimuksen alaista myyntiä, raportoi keskustelu normaaliin tapaan.

Tarkistamme kaikki ilmoitukset ja olemme tarvittaessa avuksi.


Tuleeko mieleen kysymyksiä uudesta ominaisuudesta? Ota yhteyttä kumppanitiimiin!

Kumppanitiimi auttaa myös kaikissa profiileihin, yhteistyömalliin ja palvelun käyttöön liittyvissä kysymyksissä.

Kumppanitiimin tavoittaa: kumppanit@venuu.fi / 050 527 7183


Lue seuraavaksi:

Vähemmän turhia kyselyitä – lisää saatavuuskalenteri ja hintatiedot Venuu-profiiliin

3D-tilaesittelyt helpottavat varausprosessia. Katso parhaat toteutukset!