Saamme tasaisin väliajoin kysymyksiä liittyen Venuun käyttöön. Koska kysymykset ovat toistuvaa laatua, koostimme tyypillisimmät kysymykset yhteen ja vastasimme niihin. Tästä artikkelista löydät vastaukset yleisiin kysymyksiin. Muut osat käsittelevät raportointiin ja laskutukseen liittyviä kysymyksiä.

Usein kysytyt kysymykset – Yleiset kysymykset

1. Mikä on puhelinyhteydenotto?

Puhelinyhteydenotolla tarkoitetaan sitä, kun asiakas katsoo puhelinnumeron Venuu-profiilistanne. Saadakseen puhelinnumeron, täytyy hänen kuitenkin syöttää omat tietonsa ja näin siitä jää merkintä järjestelmään. Myös puhelinyhteydenotot ovat Venuulta tulleita liidejä ja ne tulisi raportoida kuten varauskyselyt. Saatte sähköpostiin ilmoituksen, kun asiakas on katsonut puhelinnumeron. Sähköpostissa on asiakkaan nimi, sähköpostiosoite ja tapahtumatyyppi.

2. Miten saan lisättyä tilani saatavuuskalenterin Venuu.fi:hin?

Varauskalenterista asiakas näkee heti, milloin tila on vapaana ja milloin varattu. Tilan oman saatavuuskalenterin synkronointi Venuu-profiiliin on todella yksinkertaista ja siitä on monia etuja.

Saatavuustietojen hyödyt:

  1. Vähentää turhia kyselyitä jo varatuille päiville ja siten työn määrää.
  2. Asiakas näkee heti, onko tila vapaana, joten varauspäätöksen tekeminen helpottuu.
  3. Päällekkäisten varausten riski pienenee.
  4. Varauskalenteri nostaa profiilin sijoitusta Venuun haussa.

Varauskalenterin synkronoiminen profiiliin onnistuu nk. kalenterisyötteen avulla (iCal-syöte). Syötteen saa lähes kaikista sähköisistä varauskalentereista ja -järjestelmistä (mm. Outlook, Google-kalenteri, Checkfront). Tämä linkki lisätään tilan muokkaussivulla “Varauskalenteri”-osioon, jolloin tiedot päivittyvät automaattisesti tilan profiiliin.

Huomaathan, että mitään yksityiskohtaisia henkilö- tai varaustietoja ei näy profiilissa. Kalenteri ainoastaan näyttää saatavuuden värillä (punainen, keltainen, vihreä). Kalenterista ei myöskään tule mitään lisäkuluja.

Tarkemmat ohjeet kalenterin synkronoimiseen löydät täältä.

Voit myös olla yhteydessä asiasta Venuun kumppanitiimiin (kumppanit@venuu.fi, 050 527 7183 )

3. Meillä on tarjolla kokous-, juhla- tai hääpaketteja. Miten saan lisättyä Venuu-profiiliin?

Pakettien lisääminen on toistaiseksi mahdollista vain Venuun asiakaspalvelun avustuksella. Suosittelemme siis, että otat yhteyttä kumppanitiimiin ja lähetät heille tiedot tarjoamistanne paketeista. He lisäävät tämän jälkeen paketit teidän Venuu-profiiliin!

Hintatietojen ja pakettien edut:

  1. Kyselyt johtavat varmemmin kauppoihin.
  2. Vähentää työtä tarjousten tekemisestä, sillä asiakas voi valita itse valmiista vaihtoehdoista sen, josta on kiinnostunut.
  3. Eri hinta- ja pakettivaihtoehdot kommunikoivat selkeästi, mihin käyttötarkoituksiin tila ja palvelut soveltuvat. Lisäksi asiakas saa vähintään alustavan käsityksen hinnoista.
  4. Profiilin sijoitus Venuun haussa paranee.

4. Mitä hyötyä on siitä, että kerää arvosteluita Venuu-sivustolle?

Tilastasi kirjoitetut arvostelut herättävät muissa asiakkaissa luottamusta ja parantavat tilasi sijoitusta Venuun haussa. Sijoitusta parantaa arvostelujen lukumäärän lisäksi niiden keskiarvo.

Tiesitkö? Venuu lähettää pidetyksi raportoidun tilaisuuden jälkeen asiakkaalle automaattisen viestin, jossa pyydämme häntä kirjoittamaan tilasta arvion.

Suosittelemme kuitenkin myös teitä pyytämään tyytyväisiltä asiakkailta arvosteluita. Voimme jakaa teille tätä varten erillisen arvostelulinkin, jonka voitte välittää tapahtumajärjestäjille.

Huomaathan kuitenkin, että Venuu ei poista arvosteluja, jos ne ovat aitoja ja asiallisesti kirjoitettuja. Uskomme, että vertaisarvioinnin luotettavuus ja läpinäkyvyys on kaikkien osapuolten edun mukaista. Halutessasi voit aina kirjoittaa arvosteluun vastineen, joka lisätään alkuperäisen palautteen perään.

5. Tarvitsen uuden käyttäjätunnuksen kollegalleni. Miten toimin?

Laita viestiä kumppanitiimiin, niin avustamme asiassa. Tunnuksien määrää ei ole rajoitettu ja perehdytämme mielellämme myös kollegasi Venuun toimintaan ja käyttöön!

6. Miten lisään tilan video- tai 3D-esittelyn Venuu-profiiliin?

Videoita ja 3D-esittelyitä pystyt lisäämään samaan tapaan kuin valokuvia. Tarvitset vain linkin videoon / 3D-esittelyyn ja liität sen tilanmuokkaussivustolla sitä varten varattuun kenttään. 3D-esittelyiden suhteen palvelumme tukee tällä hetkellä alansa parhaita teknologioita, Matterportia ja Unrealerin tuotoksia.

Lue lisää 3D-esittelyistä täältä!


Jäikö joku asia vielä epäselväksi? Ota yhteyttä kumppanitiimiin: kumppanit@venuu.fi // 050 527 7183


Lue seuraavaksi:

Usein kysytyt kysymykset 1/3 – Raportointi

Usein kysytyt kysymykset 2/3 – Laskutus