Saamme tasaisin väliajoin kysymyksiä liittyen Venuun käyttöön. Koska kysymykset ovat toistuvaa laatua, koostimme tyypillisimmät kysymykset yhteen ja vastasimme niihin. Tästä artikkelista löydät vastaukset yleisiin kysymyksiin. Muut osat käsittelevät raportointiin ja laskutukseen liittyviä kysymyksiä.

Usein kysytyt kysymykset – Yleiset kysymykset

1. Mikä on puhelinyhteydenotto?

Puhelinyhteydenotolla tarkoitetaan sitä, kun asiakas katsoo puhelinnumeron Venuu-profiilistanne. Saadakseen puhelinnumeron, täytyy hänen kuitenkin syöttää omat tietonsa ja näin siitä jää merkintä järjestelmään. Myös puhelinyhteydenotot ovat Venuulta tulleita liidejä ja ne tulisi raportoida kuten varauskyselyt. Saatte sähköpostiin ilmoituksen, kun asiakas on katsonut puhelinnumeron. Sähköpostissa on asiakkaan nimi, sähköpostiosoite ja tapahtumatyyppi.

2. Miten saan lisättyä tilani saatavuuskalenterin Venuu.fi:hin?

Tilan saatavuustiedon näyttäminen Venuu.fi:ssä tuo todistetusti lisää kauppaa ja pienentää turhien, jo varatuille päiville tulevien kyselyiden määrää.

Saatavuuskalenterin pystyy synkronoimaan Venuu.fi:hin ns. kalenterisyötteen avulla. Tämän iCal-syötteen (iCal feed) voi helposti lisätä tilan tietojen muokkaussivulla olevaan “Varauskalenteri” -osioon, jolloin tiedot päivittyvät automaattisesti Venuu.fi:hin. Kalenterisyötteen mukana ei siirry kuitenkaan mitään varausta koskevia tietoja tai henkilödataa, joten voit lisätä huoletta kalenterisi palveluumme.

iCal-syöte löytyy mm. Google- ja Outlook-kalentereista, sekä suurimmasta osasta moderneista varausjärjestelmistä. Tarkemmat ohjeet löydät täältä. Myös kumppanitiimi avustaa asiassa mielellään!

3. Meillä on tarjolla kokous-, juhla- tai hääpaketteja. Miten saan lisättyä Venuu-profiiliin?

Pakettien lisääminen on toistaiseksi mahdollista vain Venuun asiakaspalvelun avustuksella. Suosittelemme siis, että otat yhteyttä kumppanitiimiin ja lähetät heille tiedot tarjoamistanne paketeista. He lisäävät tämän jälkeen paketit teidän Venuu-profiiliin.

4. Mitä hyötyä on siitä, että kerää arvosteluita Venuu-sivustolle?

Arvostelut ja niiden määrä vaikuttavat ns. relevanssiin, jonka perusteella määräytyvät mm. Venuun haun tulokset. Kyseessä on toki vain yksi tekijä, mutta sen avulla pystyy vaikuttamaan hyvinkin konkreettisesti tilan hakusijoitukseen.

Arvosteluita voi kerätä niin Venuun kautta kuin muualtakin tulleilta asiakkailta. Helpointa on jakaa asiakkaalle suora linkki arvostelusivulle. Linkki löytyy tilaprofiilin alalaidasta.

5. Tarvitsen uuden käyttäjätunnuksen kollegalleni. Miten toimin?

Laita viestiä kumppanitiimiin, niin avustamme asiassa. Tunnuksien määrää ei ole rajoitettu ja perehdytämme mielellämme myös kollegasi Venuun toimintaan ja käyttöön.

6. Miten lisään tilan video- tai 3D-esittelyn Venuu-profiiliin?

Videoita ja 3D-esittelyitä pystyt lisäämään samaan tapaan kuin valokuvia. Tarvitset vain linkin videoon / 3D-esittelyyn ja liität sen tilanmuokkaussivustolla sitä varten varattuun kenttään. 3D-esittelyiden suhteen palvelumme tukee tällä hetkellä alansa parhaita teknologioita, Matterportia ja Unrealerin tuotoksia.


Jäikö joku asia vielä epäselväksi? Ota yhteyttä kumppanitiimiin: kumppanit@venuu.fi // 050 527 7183


Lue seuraavaksi:

Usein kysytyt kysymykset 1/3 – Raportointi

Usein kysytyt kysymykset 2/3 – Laskutus