Näin vastaat Venuun kautta – 8 yksinkertaista vaihetta
Asiakas löytää tilasi Venuun hausta ja klikkaa profiilin auki. Tilasi vaikuttaa kiinnostavalta ja asiakas päättää lähettää sinulle kyselyn. Mitä tapahtuu seuraavaksi?
1. Asiakkaan kysely välitetään valitsemaasi sähköpostiin
Asiakkaan kyselystä tulee ilmoitus sähköpostiisi. Sähköpostista näet saman tien asiakkaan viestin.
Voit halutessasi vaihtaa itse sähköpostiosoitteen, johon tieto kyselyistä saapuu suoraan tilaprofiilin muokkaussivulta.
2. Siirry Venuun palveluun
Klikkaa sähköpostiviestissä näkyvää 'Vastaa asiakkaalle' -painiketta. Se vie sinut Venuun keskustelusivulle. Näet keskustelusivulla sekä asiakkaan että omat viestisi yhdessä viestiketjussa. Kätevää!
3. Kurkkaa tapahtuman perustiedot sivun vasemmasta laidasta
Näet asiakkaan perustiedot keskustelusivun vasemman ylälaidan asiakkuuskortista. Asiakkaan suorat yhteystiedot tulevat näkyville ensimmäisen vastauksen lähettämisen jälkeen.
Keskustelu käydään kuitenkin kokonaisuudessaan Venuun palvelun kautta. Näin varmistamme sujuvan palvelukokemuksen kaikille osapuolille.
4. Kirjoita vastaus tai käytä valmiita viestipohjia
Kirjoita vastaus normaalin sähköpostin tavoin tekstikenttään.
Venuu.fi:hin on myös mahdollista tallentaa valmiita viestipohjia, jotka nopeuttavat vastaamista. Tallennetun viestipohjan voi valita alasvetovalikosta. Viestipohja avautuu tekstikenttään ja voit muokata sitä vielä halutessasi.
5. Lisää tarvittaessa liite
Liitteen voi lisätä yksinkertaisesti vetämällä haluttu tiedosto viestikenttään. Liitteenä voit lähettää asiakkaalle esimerkiksi sopimusehdot, tietoa tiloista tai menuehdotelman.
Liitteet latautuvat linkeiksi, jotka aukeavat asiakkaalle selaimeen. Asiakas voi halutessaan ladata liitteen koneelleen.
6. Aktivoi halutessasi automaattinen muistutus
Venuussa voi asettaa päälle automaattisen muistutusominaisuuden.
Mikäli asiakas ei vastaa viestiisi valitsemasi ajan kuluessa, lähetämme hänelle automaattisen muistutuksen. Muistutusta kannattaa käyttää, jos kyseessä on esimerkiksi suosittu ajankohta tai muuten kiireellinen asia.
Mikäli asiakas vastaa viestiin tai lähetät itse uuden viestin, muistutusta ei lähetetä.
7. Päivitä keskustelun tilanne ja lähetä viesti
Päivitä keskustelun tilanne aina kun lähetät viestin. Valitse neljästä painikkeesta osuvin vaihtoehto. Keskusteluita on helpompi hallita, kun pidät niiden tilanteen ajan tasalla.
Mikäli mikään neljästä vaihtoehdosta ei ole sopiva, voit käyttää “Ilmoita muu tilanne” -painiketta. Tämä toimii esimerkiksi tilanteissa, joissa asiakas on lähettänyt samasta tilaisuudesta kaksi erillistä kyselyä.
8. Odota asiakkaan vastausta ja toista vaiheet
Kun olet lähettänyt viestin, on aika odottaa asiakkaan vastausta. Asiakkaan vastauksesta tulee jälleen ilmoitus sähköpostiin ja keskustelu tapahtuu jatkossakin Venuun kautta. Toista vaiheet.
Aktiivisia keskusteluja voit käydä katsomassa Kyselyt-sivulta, jonka löydät sivun yläpalkista.
Jos asiakas ei vastaa, voit aina laittaa viestiä perään. Lue myös tähän liittyen Venuun vinkit tehokkaaseen vastaamiseen.
Tuleeko mieleen kysymyksiä vastaamisesta? Ota yhteyttä kumppanitiimiin!
Kumppanitiimi auttaa myös kaikissa profiileihin, yhteistyömalliin ja palvelun käyttöön liittyvissä kysymyksissä.
Kumppanitiimin tavoittaa: kumppanit@venuu.fi / 050 527 7183
Lue seuraavaksi:
Vinkit vastaamiseen: näiden 4 vinkin avulla useampi kysely johtaa kauppaan